Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Menü

GYIK - Gyakori kérdések

VÁSÁRLÁS ELŐTT FELMERÜLŐ KÉRDÉSEK

A várható szállítási határidőt minden termékoldalon napra pontosan feltüntetjük, ami termékenként eltérő lehet, de a legtöbb esetben a megrendelést 1-2 munkanapon belül tudjuk szállítani. Természetesen a megrendelést követően azonnal visszaigazoljuk ezt e-mailben is.

A vevőszolgálatunk készségesen áll a rendelkezésére munkanapokon (H-P: 830-1700, Szo: 830-1200) azon vásárlóinknak is, akik telefonon szeretnék leadni rendelésüket. Hívj minket: +36 87 321 444

Vásárlóink leadhatják rendelésüket webáruházunkban regisztráció nélkül is. Ehhez csak annyit kell tenned, hogy a vásárlás folyamán a pénztár oldalon válassza a "vásárlás regisztráció nélkül" opciót és utána a "Tovább" gombra kattintva már meg is tudod adni a szállításhoz szükséges adatokat.

Igen, természetesen a rendeléseket az ékszer méretének megfelelő színes papírkarton vagy műanyag díszdobozba csomagolva szállítjuk ki a vásárlóinknak. Ha több ékszert rendeltél, akkor azokat értelemszerűen összevontan egy díszdobozban. De amennyiben szeretnéd különlegesebb díszdobozt választani a vásárolt ékszerhez, illetve több ékszer vásárlása esetén szeretnéd külön-külön csomagoltatni azokat, akkor webáruházunkban van lehetőség díszdoboz/díszdobozok vásárlására. "Díszdobozok megtekintése/vásárlása itt" >>

Kérésére 14 napig tudjuk elrakni, pontosabban eltolni a szállítási határidőt az eredeti visszaigazolásunkhoz képest. Tehát a gyakorlatban úgy működik, hogy rendeld meg a szokásos módon webáruházunkból a kiválasztott ékszert/ékszereket és a megjegyzés rovatba írd meg nekünk, hogy mikor szeretnéd a kiszállítást.

A webáruházunkból kiválasztott ékszer/ékszerek kérésre megtekinthető/ek üzletünkben nyitvatartási idő alatt:

8300 Tapolca, Nagyköz u.7.

Az üzletünk nyitvatartási rendje:

H-P: 8:30 - 17:00, Szo: 8:30 – 12:00

Az üzletünkben tud fizetni:

  • készpénzben
  • bankkártyával.

Arany karikagyűrűinkből bemutató kínálatot üzletünkben tartunk. Ahol személyesen is megtekinthetőek, illetve megrendelhetőek, de ha talál megfelelő méretet a mintakollekcióból, akkor azt természetesen azonnal meg is tudja vásárolni.

Amennyiben nálunk rendelsz arany karikagyűrűt személyesen vagy online a szállítási határidő a legtöbb fazon esetében csak 14-16 munkanap. Ezen belül ki tudjuk szállítani ingyenesen Magyarország területén, illetve választás szerint személyesen is átvehető üzletünkben.

Ha ékszerboltban járunk, mindenképpen célszerű feljegyzetelni a méretet, amit helyben gyűrűmérő sor segítségével néznek meg, mert a későbbiek folyamán hasznos lehet, esetleg kedvesünk tudtára is adhatjuk, megkönnyítve ezzel a helyzetét, ha gyűrűt szeretne vásárolni számunkra. Minden ékszerboltban más mérettel dolgoznak, ezért itt találsz egy gyűrűméret táblázatot, amely segítségével kikeresheted a méreted.

Egy másik megoldás, ha egy éppen hordott, megfelelő méretű gyűrűnek egy tolómérő segítségével mérd le a belső átmérőjét, és keresse ki a lenti mérettáblázatból a mért átmérőhöz tartozó kerület szerinti méretet. Ebben az esetben a gyűrűnek teljesen kereknek kell lennie!

A használt, deformálódott gyűrűknél több méréssel különböző értékeket kaphatunk. Semmiképpen se próbálkozzon vonalzóval vagy mérőszalaggal, mert ezekkel nem lehet pontosan mérni! A gyűrűméretek közötti különbségek csupán tizedmilliméterek, így egy pontatlan mérőeszközzel akár több számot is tévedhet és nem lesz jó a rendelt gyűrű az ujjára.

Webshopunkban az Valós méretet használjuk.

Ha a méretvételével kapcsolatban kérdés merül fel, nagyon szívesen segítünk ügyfeleinknek elérhetőségeinken.

Hívj minket                                                                                      Írj e-mailt

+36 87 321 444                                                                                orexerwebshop@gmail.com

Beszámítunk törtaranyat a vásárlásba, de ez csak üzletünkben történő személyes átvétel esetén lehetséges. A törtarany beszámítás mindig az aktuális napi világpiaci törtarany árfolyam alapján történik, az aktuális árfolyamról vevőszolgálatunk ad felvilágosítást elérhetőségeink bármelyikén.

Hívj minket                                                                                     Írj e-mailt

+36 87 321 444                                                                                orexerwebshop@gmail.com

Fontos tudni: Magyarországon nem írja elő semmilyen jogszabály az ékszerboltoknak a certificate kiállítását.

Az ékszer pontos azonosításhoz szükséges adatokat a vásárláskor melléklelt számla tartalmazza. Amelyen feltüntetjük az ékszer pontos megnevezését anyagát, finomságát, stb, továbbá az ékszer beazonosításhoz szükséges cikkszámot/egyedi azonosítószámot. Így az általunk kiadott számla alapján bármikor akár több év múlva is gyorsan és pontosan be tudjuk azonosítani eladott ékszereinket és helytállunk azok valódiságáért.

Természetesen a gyémánttal foglalt ékszerek esetében a gyártó, illetve a forgalmazó által kiállított certificatot mellékeljük az ékszerhez.

Ahhoz, hogy ebben a kérdésben megnyugtató választ kapjon meg kell ismernie néhány olyan tényt, ami a nemesfémből készült ékszer kereskedelemmel és cégünkkel kapcsolatos. Ez fogja garantálni, ha tőlünk vásárolsz biztos lehetsz benne, hogy valódi arany, illetve ezüstékszert fogsz kapni.

  • Magyarországon a nemesfémből készült ékszerek forgalmazása a szigorúan ellenőrzött tevékenységek közé tartozik. A szolgáltatók ellenőrzését, a kereskedelmi forgalomba kerülő nemesfémtárgyak vizsgálatát, hitelesítését, valamint a nemesfémtartalom tanúsítását a Nemesfémvizsgáló és Hitelesítő Hatóság (NEHITI) végzi. Címe: 1089 Budapest, Bláthy Ottó utca 3-5. Online elérhetősége:http://mkeh.gov.hu/nemesfemvizsgalat
  • Cégünk 1991 óta foglalkozik nemesfémből készült ékszerek értékesítésével. Ez már elég sok idő ahhoz, ami önmagában is azt garantálja, hogy valóban minőségi ékszereket forgalmazunk, mert ha ez nem így lenne már biztos nem lehetnénk az ékszerpiacon.
  • A webáruházunkban minden arany és ezüstékszert a magyar jogszabályoknak megfelelő hitelesítő fémjelzéssel, számlával, jótállással és 14 napos pénzvisszafizetési garanciával forgalmazunk. 

FIZETÉSSEL ÉS ÁTVÉTELLEL KAPCSOLATOS KÉRDÉSEK

Webáruházunkban a megrendelése kiegyenlítéséhez 2 fizetési mód közül választhat.

  • utánvétel
  • átutalás (előre)

Tudjon meg többet a fizetési módokról >>

A megrendelés értékét kifizetheted banki átutalással, illetve befizetheted közvetlenül a bankszámlánkra valamelyik K&H fiókban. A megrendeléskor küldött visszaigazolásunkon is megtalálhatóak az átutaláshoz szükséges adatok.

  •  Számlaszám: 10201006-50117895-00000000
  • Megjegyzésként kérjük, tüntesd fel a rendelés számát!

A kiszállítás az összeg beérkezését követően történik, amelyről e-mailben tájékoztatjuk.

Lehetséges nemzetközi bankszámláról is kifizetheti a rendelése értékét. Az átutaláshoz szükséges adatok:

  • Számlatulajdonos: "Dáloki Mária egyéni vállalkozó” ÓRA-Ékszer
  • Számlavezető K&H Bank SWIFT kódja: OKHBHUHB
  • IBANHU74 10201006-50117895-00000000
  • Megjegyzésként kérjük, tüntesd fel a rendelés számát!

A kiszállítás az összeg beérkezését követően történik, amelyről e-mailben tájékoztatjuk.

Sajnos külföldi címre történő szállítást cégünk nem vállal. De a külföldi vásárlóink úgy szokták ezt megoldani, hogy egy magyarországi családtag, rokon, barát vagy ismerős címére kérik a csomagot és azok juttatják ki külföldre.

A pénzmosás megelőzéséről és megakadályozásáról szóló 2017. évi LIII. törvényben megfogalmazottak értelmében kötelező az ügyfél azonosítása a jogszabályban meghatározott esetekben. A 300 ezer Ft-os, illetve feletti készpénzes ügyletnél is szükséges (szűkebb körű) adatok rögzítése.

A Pmt. alapján kizárólag a készpénzes vásárlásokra vonatkozik az átutalásra nem, tehát Pmt. szerinti azonosítási kötelezettség akkor keletkezik, ha a vásárló készpénzzel vagy utánvéttel fizet.

Mivel a szolgáltató személyes kontaktus hiányában a vásárláskor (megrendeléskor) a vevő által megadott adatokat ellenőrizni nem tudja, ezért nem teljesítheti a 300.000 Ft-ot elérő, illetve meghaladó utánvételes megrendeléseket.

Ezen értékhatár feletti vásárlás esetén a fizetés csak átutalással előre fizetéssel lehetséges. Illetve egy másik alternatíva lehet a fizetésre a személyes átvétel üzletünkben, ahol természetesen kifizetheti a rendelése értékét átvételkor készpénzben vagy bankkártyával.

Az általad kiválasztott postára történő szállítást követően 5 munkanap áll rendelkezésre, hogy a rendelését átvegye. A csomag feladásakor és a postára érkezéskor is értesítést fogsz kapni e-mailben.

A személyes átvételt választó vásárlóinkat külön e-mailben fogjuk értesíteni, hogy mikortól vehetik át a rendelést. Ezt követően 5 munkanap áll rendelkezésre az ékszer(ek) átvételére az üzletünkben nyitva tartási idő alatt.

Az üzleteink nyitvatartási rendje: H-P: 8:30-17:00, Szo: 8:30-12:00

A megrendelést az üzletünkben kifizetheti:

  • készpénzben
  • bankkártyával.

A csomagot csak kifizetés, illetve átvétel után lehet kibontani, de ha bármilyen okból nem tetszik a megvásárolt ékszer, akkor 14 napon belül visszaküldheted címünkre saját költségen és mi visszafizetjük a rendelés értékét.

A legfontosabb, hogy a csomag épségét még kézbesítéskor a kézbesítő előtt kell megvizsgálni, és ha a csomagoláson (terméken) sérülést észlel, akkor a sérülést az átadó és az átvevő, közösen rögzíti a helyszínen egy jegyzőkönyvben. Ugyanis sérülésekre vonatkozó reklamációt a helyszínen átvételkor készült jegyzőkönyv hiányában nem tudunk elfogadni!

 

FOLYAMATBAN LÉVŐ MEGRENDELÉSSEL KAPCSOLATOS KÉRDÉSEK

Elérhetőségünkön jelezheted nekünk a változtatásokat, de a legegyszerűbb, ha a megrendeléskor kapott visszaigazoló e-mail-re válaszolva megírod a módosítani kívánt információkat. Amelyet a kiszállítást megelőző munkanap 12:00 óráig tudsz megtenni.

Elérhetőségünkön jelezheted nekünk, de a legegyszerűbb, ha a megrendeléskor kapott visszaigazoló e-mail-re válaszolva megírod, hogy szeretnéd töröltetni a megrendelésed. Amelyet a kiszállítást megelőző munkanap 12:00 óráig tudsz megtenni.

Amikor a rendelést feladjuk, e-mail-ben elküldjük a szállítási információt, ahol megadjuk a csomag a küldeményazonosítóját, amelyre rákattintva a https://www.posta.hu/ugyfelszolgalat/nyomkovetes oldalon nyomon tudod követni, hogy éppen hol tart.

Természetesen, van lehetőség más szállítási időpontot kérni, mint amit a termékoldalon feltüntetünk, csak a megrendeléskor a megjegyzés rovatba jelezni kell nekünk, hogy mikor szeretnéd a kiszállítást.

 

ÁTVETT RENDELÉSSEL KAPCSOLATOS KÉRDÉSEK

Ha nem a megfelelő méretet választottad, természetesen kitudjuk cserélni azt egy másikra. A csere feltétele, hogy a megvásárolt ékszer nem került használatra. Cserére a rendelés kézhezvételtől számított 45 napon belül van lehetőség.

Első lépésként jelezd elérhetőségeink valamelyikén a csere szándékát:

Hívj minket                                                                                     Írj e-mailt

+36 87 321 444                                                                                orexerwebshop@gmail.com

Ezután pedig juttasd vissza hozzánk az ékszert igazolható biztonságos módon, sérülésmentesen a postacímünkre ("Óra-Ékszer” 8300 Tapolca, Nagyköz u. 7.). Az ékszer visszajuttatásának és az újra küldésnek a költségei ebben az esetben a vevőt terhelik.

Amennyiben az ékszer hiánytalanul, és sérülésmentesen megérkezett hozzánk, mi azonnal küldjük az általad kiválasztott másik ékszert. Ha keletkezik árkülönbözet akkor azt utánvétellel az átvételkor kell kifizetni. Ha pedig visszajáró értékkülönbözet keletkezik, azt visszautaljuk az általad megadott bankszámlára (az értékkülönbözet visszafizetésre csak a rendelés kézhezvételtől számított 14 napon belüli csere esetén van lehetőség).

Ha nem tetszik a tőlünk vásárolt ékszer, ki tudjuk cserélni azt egy másikra. A csere feltétele, hogy a megvásárolt ékszer nem került használatra. Cserére a rendelés kézhezvételtől számított 45 napon belül van lehetőség.

Amennyiben nem találsz, vagy nem szeretnél másik ékszert visszatérítjük a teljes vételárat, az esetleges szállítási költséggel együtt. Pénzvisszafizetésre csak a rendelés kézhezvételtől számított 14 napon belül van lehetőség.

Első lépésként jelezd elérhetőségeink valamelyikén a csere illetve elállási szándékát:

Hívj minket                                                                                     Írj e-mailt

+36 87 321 444                                                                                orexerwebshop@gmail.com

Ezután pedig juttasd vissza hozzánk az ékszert igazolható biztonságos módon, sérülésmentesen a postacímünkre ("Óra-Ékszer” 8300 Tapolca, Nagyköz u. 7.). Az ékszer visszajuttatásának költsége a vevőt terhelik, csere esetén az újra küldésnek költsége is.

Amennyiben az ékszer hiánytalanul, és sérülésmentesen megérkezett hozzánk, akkor mi azonnal küldjük az Ön által kiválasztott másik ékszert csere esetén illetve, ha a pénzvisszafizetést választottad visszautaljuk a rendelés teljes vételárát az általad megadott bankszámlára.

Ajándékba vetted/kaptad a tőlünk származó ékszert vagy  nem a megfelelő méretet választottad, illetve bármilyen ok miatt nem vagy elégedett a nálunk vásárolt ékszerrel, cégünk a rendelés kézhezvételétől számított 45 napig lehetőséget biztosít arra, hogy azt egy másikra cseréld ki.

A csere feltételei, hogy a megvásárolt ékszer nem került használatra és a teljes vételár levásárlásra kerül.

Első lépésként jelezd elérhetőségeink valamelyikén a csere szándékát:

Hívj minket                                                                                     Írj e-mailt

+36 87 321 444                                                                                orexerwebshop@gmail.com

Ezután pedig juttasd vissza hozzánk az ékszert igazolható biztonságos módon, sérülésmentesen a postacímünkre ("Óra-Ékszer” 8300 Tapolca, Nagyköz u. 7.). Az ékszer visszajuttatásának és az újra küldésnek a költségei ebben az esetben a vevőt terhelik.

Amennyiben az ékszer hiánytalanul, és sérülésmentesen megérkezett hozzánk, mi azonnal küldjük az általad kiválasztott másik ékszert. Ha keletkezik árkülönbözet akkor azt utánvétellel az átvételkor kell kifizetni.

Amennyiben nem találsz megfelelő másik ékszert kínálatunkban, úgy sajnos pénzvisszafizetésre a rendelés kézhezvételétől számított 14 nap (a pénzvisszafizetési garancia lejárata) után már nincs lehetőségünk, visszafizetni a vételárát.

Ha a megvásárolt ékszer bármilyen okból nem nyeri el a tetszésedet- a kézhezvételtől számított 14 napon belül-, visszatérítjük a teljes vételárat, az esetleges szállítási költséggel együtt.

Első lépésként jelezd elérhetőségeink valamelyikén elállási szándékod.

Hívj minket                                                                                     Írj e-mailt

+36 87 321 444                                                                                orexerwebshop@gmail.com

Az alábbi adatokra mindenképpen szükség lesz, hogy be tudjuk azonosítani a rendelést, illetve az ékszert:

  • a vásárláskor megadott név és e-mail cím;
  • a megrendelés száma, illetve a ékszer(ek) cikkszáma,(ha nem az összes ékszer megvásárlásától kíván elállni);
  • a bankszámla száma, ahová a vételár visszautalását kéred.

Ezután pedig juttasd vissza hozzánk az ékszert/ékszereket igazolható biztonságos módon, sérülésmentesen a fenti határidőn belül a postacímünkre ("Óra-Ékszer” 8300 Tapolca, Nagyköz u. 7.). A visszajuttatásnak költsége a vevőt terheli.

Amennyiben az ékszer hiánytalanul, és sérülésmentesen megérkezett hozzánk, mi 1-3 munkanapon belül visszautaljuk a rendelés teljes vételárát az általad megadott bankszámlára.

A vásárolt ékszerrel kapcsolatban felmerülő panasz leggyorsabb megoldása érdekében javasoljuk készítsd elő a vásárláskor kapott számlát és az elérhetőségek valamelyikén vedd fel velünk a kapcsolatot.

Hívj minket                                                                                     Írj e-mailt

+36 87 321 444                                                                                orexerwebshop@gmail.com

Az alábbi adatokra mindenképpen szükség lesz, hogy be tudjuk azonosítani a rendelést, illetve az ékszert:

  • név, e-mail cím és telefonszám;
  • javítandó termék neve, cikkszáma;
  • számla sorszáma;
  • a hiba leírása;
  • érvényesíteni kívánt jog (elsősorban kijavítást vagy kicserélést igényelhet).

A meghibásodott ékszert a- mellékelt dobozban- igazolható biztonságos módon kell eljuttatnod postacímünkre: "Óra-Ékszer” 8300 Tapolca, Nagyköz u. 7.A megjavított, illetve a csereékszert 5 - 15 napon belül visszaküldjük a címedre szállítási költség felszámítása nélkül.

Fontos tudni! Amennyiben azonban az ékszert a szerviz bevizsgálást követően hibátlannak találta, vagy a hibát nem rendeltetésszerű használat okozta, ezért a javítás garanciálisan nem végezhető el, akkor a javítás költsége és a visszaszállítás költsége ugyanúgy a vevőt terheli.

 

ÉKSZEREKKEL ÉS SZOLGÁLTATÁSAINKKAL KAPCSOLATOS KÉRDÉSEK

Amennyiben az általad kiszemelt ékszerből nincs a méretednek megfelelő (gyűrű, nyaklánc, karkötő), általában van lehetőség a méretre igazításra, amelyet kérésre külön díjazás ellenében el tudunk végezni. Azt, hogy a kért módosítás elvégezhető-e az adott ékszeren, illetve annak munkadíját, csak az ékszer cikkszáma és változtatás mértéke ismeretében tudjuk pontosan megmondani, mert ez fazontól és mérettől függő. Részletekről vevőszolgálatunk ad felvilágosítást.

Hívj minket                                                                                     Írj e-mailt

+36 87 321 444                                                                                orexerwebshop@gmail.com

  

Először is tisztázzuk, hogy miért és hogyan alakul ki ez a feketedés az ezüstékszereken. Mi is ez valójában?

Az ezüstöt az ezüst-szulfid színezi sötétre. Ez egy természetes kémiai folyamat során keletkezik. Ha az ezüst a kénnel találkozik, úgynevezett ezüst-szulfid réteg képződik a felületén.

Hol és hogyan találkozhat kénnel az ezüst ékszerünk?

 Az ezüst ékszerek már a szabad levegőn is megfeketedhetnek a levegő kéntartalma következtében, ami elsősorban a kipufogógázokból származik.

 A különböző kozmetikai cikkek, krémek gyakran ként tartalmaznak, ami az ezüst felületén igen gyorsan ezüst-szulfidot képez.

 Az elszíneződés gyakran lehet a bőrünk izzadságától is. Az izzadtság rendszerint savas kémhatású, összetétele és mértéke egyénileg változik! Számos oka lehet, a hormonális eltéréstől a gyógyszer mellékhatásokig, stb.

 A termálvíz sem barátja az ezüstnek, ezért, ha gyógyvizekben lubickolunk, érdemes előtte levenni, mert nagyon gyorsan megfeketedhetnek a gyönyörű ezüstékszereink.

Hogyan tudjuk eltávolítani illetve megelőzni a feketedést az ezüst ékszeren?

Tisztítás:

 Ha sima az ékszer felülete, akkor egyszerűen speciális ezüsttisztító kendővel finoman átdörzsölve el tudjuk távolítani az ezüst-szulfidot. 

 Ha a mélyedésekben vagy olyan helyen van az elszíneződés, ahol nem férünk hozzá, akkor használj erre a célra speciálisan kifejlesztett ezüsttisztító folyadékot. 

 Ha a fenti módszerek nem elég hatásosak, akkor vidd be a „megfeketedett” ezüstékszert egy ötvös műhelybe, ahol külön díjazás ellenében polírozással helyre tudják állítani eredeti fényét.

 De próbálkozhatsz különböző házi praktikákkal is, amelyekből egyet (amit természetesen már mi is kipróbáltunk) megosztunk veled:

Régi, bevált praktika, azoknak, akik még nem ismerik, vagy nem próbálták az ezüst tisztítása egyszerűen, olcsón megoldható házilag is: alufólia, só és szódabikarbóna segítségével. Egy üvegtálat ki kell bélelni alufóliával, bele kell tenni az ezüstékszert a tálba, majd rá kell szórni 2-3 evőkanál szódabikarbónát és egy teáskanál sót. Öntsünk rá forró vizet, és hagyjuk állni az oldatban az ezüstöt. A víz egy idő után elszíneződik, zavaros lesz, az ezüst viszont olyan szép lesz, mint új korában. Öblítsük le tiszta vízzel a megtisztított ékszereket és puha ruhával törölgessük át. Fontos tudni! Pl. ragasztott Swarovski köves ékszerek estén nem ajánlott ez a fajta házi tisztítási módszer, mert a kövek kihullhatnak.

Megakadályozás:

A feketedés elkerülése érdekében manapság az ezüst ékszereket bevonattal látják el úgymint pl. ródium, ami nagy kopásállósága és kémiai ellenálló képessége folytán sokáig megőrzi fehér színét és csillogó fényét, de akár az antikolás vagy az aranyozás is jó megoldás lehet. Sőt nálunk már megrendeléskor is kérheted külön díjazás ellenében, hogy vonjuk be valamilyen bevonattal a rendelt ezüst ékszert amennyiben gyárilag még nem lenne.

Tárolás:

Mint azt már korábban említettük az ezüst ékszerek elszíneződését okozhatja a levegőben lévő kén tartalom is, ami elsősorban a kipufogógázokból származik. Ezért fontos, hogy megfelelően fénytől védett, száraz helyen tároljuk ezüst ékszereinket, ha nem viseljük. Ez lehet egy saját lezárt dobozban, így azok biztosan nem sérülnek meg és nem feketednek be.

Keresés